Societatea pe Acțiuni „Administrația Națională a Drumurilor”
or. Chișinău, str. Bucuriei, 12A
anunţă concurs privind ocuparea funcţiei vacante de
Consultant/ă
în cadrul Serviciului Poduri, Direcția Implementare Proiecte
Salariu de funcție(brut) – 21216,00 lei
Data limită de depunere a dosarului de participare: 03 octombrie 2025, ora 16:00
Consultantul Serviciul Poduri are următoarele atribuții de serviciu:
- Elaborează programele anuale și de perspectivă pentru întreținerea și reparația lucrărilor de artă;
- Elaborează caietele de sarcini și devizele estimative pentru licitațiile publice privind achiziționarea serviciilor de proiectare, studii de fezabilitate și expertize tehnice pentru lucrările de artă;
- Monitorizează execuția contractelor, inclusiv prin verificarea devizelor de cheltuieli și a proceselor-verbale de recepție a lucrărilor executate;
- Monitorizează execuția fizică a lucrărilor pe șantier pentru a asigura conformitatea cu proiectul de execuție și normele în vigoare;
- Participă la recepția cantitativă și calitativă a volumelor de lucrări finalizate;
- Efectuează inspecții regulate ale lucrărilor de artă pentru a stabili starea tehnică a acestora;
- Întocmește rapoarte și note informative privind gestionarea lucrărilor de artă, inclusiv prin stabilirea cauzelor și condițiilor care contribuie la reducerea viabilității acestora;
- Elaborează soluții tehnice pentru remedierea defectelor constatate, care pot fi realizate în cadrul lucrărilor de întreținere curentă;
- Identifică lucrările de artă cu degradări avansate care necesită intervenții urgente, elaborând recomandări și devize estimative, cu implicarea experților în domeniu, pentru a fi înaintate spre aprobare conducerii;
- Asigură completarea, actualizarea și modernizarea bazei de date tehnice (pașapoarte tehnice) a lucrărilor de artă, în format electronic;
- Asigură controlul asupra sistematizării și prelucrării datelor recepționate de la subdiviziunile teritoriale (S.A. „Drumuri”);
- Elaborează și înaintează propuneri pentru sporirea securității traficului rutier și pietonal la lucrările de artă;
- Stabilește și avizează itinerarele pentru transportul cu mase și/sau gabarite care depășesc limitele admise;
- Organizează intervenții operative pentru înlăturarea consecințelor avariilor, calamităților naturale sau altor situații excepționale la lucrările de artă și restabilirea circulației;
- Examinează și formulează răspunsuri la demersurile, solicitările și petițiile parvenite de la persoane fizice și juridice (inclusiv antreprenori și proiectanți) pe subiecte ce țin de competența Serviciului.
- Deține cetățenia Republicii Moldova și domiciliul permanent în Republica Moldova;
- Cunoașterea limbii române (scris și vorbit);
- Are studii superioare tehnice complete;
- Are capacitate deplină de exercițiu;
- Deține cunoștințe de operare la calculator (Word, Excel, Internet, e-mail și alte aplicații relevante);
- Are abilități de comunicare și de luare a deciziilor;
- Să nu fie privat de dreptul de a ocupa funcții sau de a exercita activități similare funcției vacante;
- Integritate profesională – capacitatea candidatului de a-și exercita activitatea în funcția pretinsă în mod etic, liber de influență necorespunzătoare și manifestări de corupție, cu respectarea interesului public și a legislației;
- Comportament responsabil și reputație ireproșabilă;
- Experiență de muncă în domeniul funcției de minimum de 3 ani.
1 funcție
- Cererea de participare la concurs completată conform anexei nr. 2;
- Curriculum Viate (CV-ul);
- Copia buletinului de identitate;
- Copiile diplomelor de studii;
- Copia certificatelor de calificare ce confirmă pregătirea specială – pentru profesiile care cer cunoștințe sau calități speciale;
- Declarația pe propria răspundere cu privire la faptul că, pe durata activității la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 325 din 23 decembrie 2013 privind evaluarea integrității instituționale, cu exepția cazurilor când persoana se încadrează în câmpul mucii pentru prima dată;
- Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (conform anexei nr. 3).
Candidații vor studia următoarele acte normative și legislative, relevante pentru activitatea desfășurată în cadrul funcției:
- Legea drumurilor nr. 509/1995 din 22.06.1995, cu modificările și completările ulterioare;
- Codul urbanismului și construcțiilor (CUC) – Legea nr. 835/2022, în vigoare de la 30.01.2025;
- Legea Fondului rutier, nr. 720/1996 din 02.02.1996;
- Legea nr. 131/2007 privind siguranța traficului rutier;
- Legea 131/2015 privind achizițiile publice;
- HG nr. 743/2024, cu privire la asigurarea calității în construcții;
- NCM D.02.01:2024 – Proiectarea drumurilor publice;
- CP D.02.10-2016 – Recomandări privind siguranța rutieră.
- SM EN 1991-2:2011 Eurocod 1: Acțiuni asupra structurilor. Partea 2: Acțiuni din trafic la poduri;
- СНиП 2.05.03-84* (cu modificări) „Мосты и трубы”;
- СНиП 3.06.04-91 „Мосты и трубы”;
- STAS 5626-1992 „Poduri terminologie”;
- CP D.02.06-2014 „Ghid de evaluare a stării lucrărilor de artă pe baza funcționalității”;
- CP D.02.2:2023 „Reguli privind efectuarea inspectării, diagnosticării, stabilirea stării tehnice a lucrărilor de artă (poduri, podețe) amplasate pe drumuri”;
- CP D.02.24:2019 „Clasificarea și periodicitatea executării lucrărilor de întreținere și reparație a drumurilor publice”.
- Legea integrității nr. 82/2017;
- Legea privind declararea averii și intereselor personale nr. 133/2016;
- Legea privind evaluarea integrității instituționale nr. 325/2013;
- Legea privind avertizorii de integritate nr.165/2023;
- Hotărârea Guvernului R.M. pentru implementarea Legii privind testarea integrității profesionale nr.767/2014;
- Hotărârea Guvernului R.M. privind regimul juridic al cadourilor nr. 116/2020;
- Codul de conduită și etică al angajaților S.A. Administrația Națională a Drumurilor – https://www.andsa.md/wp-content/uploads/2025/02/31-31.01.2025.pdf
Perioadă nedeterminată.
03.10.2025, ora 16:00
Pentru a participa la concurs, candidații pot depune documentele personal la sediul Societății, prin Poșta Moldovei sau prin e-mail.
Dacă documentele se depun prin e-mail, cererea de participare la concurs și CV-ul se vor semna cu semnătura electronică. Pentru actele semnate olograf și scanate, precum și pentru documentele prezentate în copii, prezentarea originalului și verificarea autenticității veridicității acestora se face cel târziu la data desfășurării concursului.